5 אמונות נפוצות שמפריעות לבעלי עסקים להרוויח יותר (ובמה כדאי להאמין במקום)

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

5-productivity-tips
בשבוע שעבר הרציתי לכמה עשרות בעלי עסקים קטנים.
התלבטתי בין שני נושאים: איך להעלות מחירים ולהישאר בחיים לבין אמונות נפוצות שמפריעות להרוויח יותר.
בחרתי באופציה השניה. גם כי יותר נכון כרונולוגית להתחיל מהנושא הזה,
וגם כי מדובר באמונות כה רווחות, שרובנו לא מודעים לכך שמדובר באמונה ולא בחוק טבע. עם זאת, ברגע שמעלים אותן למודעות, קל מאוד להבין כמה שהן שגויות, שלא לומר מגוחכות.

בחרתי 5 אמונות. לא ערכתי סקר כדי לבדוק אם אלה הנפוצות ביותר, אבל הן בהחלט ברשימה הפותחת בקרב לקוחותי.

* * * * *

1. "זה לקח לי רק חצי שעה… אני לא יכולה לבקש מהלקוח סכום גבוה"
אמונה נפוצה, שקושרת בין הזמן שלוקח לנו לעשות משהו לבין ההכנסה שלנו.
פירוש לא יעיל למשוואה זמן = כסף.
הזמן שלנו שווה כסף, אבל אנחנו רוצים שהוא יהיה שווה יותר כסף. לכן, אנחנו צריכים לשאוף להרוויח בכל שעה (או בכל דקה) כמה שיותר.
אם את זריזה במיוחד ומתקתקת עבודה מהר, מי אמור להרוויח מכך (בכסף), הלקוח או את?
ברור שאת! הלקוח מרוויח כשהוא מקבל במהירות את מה שהוא ביקש.
ומה עם הזמן שלקח לך לרכוש את הידע והניסיון שהביאו אותך לדרגת המיומנות הגבוהה שבה את נמצאת?
גם הזמן הזה שווה כסף. וכשאת מתמחרת חצי שעה את מתעלמת מההשקעה שעשית, שהביאה אותך הלום.
בשורה התחתונה, אלא אם הלקוח נמצא איתך בזמן העבודה (בשעת ייעוץ, שעת טיפול, יום קניות וכו'), הזמן ש"לקח לך" לא רלוונטי. הלקוח משלם תמורת המומחיות שלך והערך שהוא מקבל.
מהיום, הנה אמונה חדשה לאמץ:
זה לא הזמן שלי, אלא המומחיות שלי, שהיא בעלת ערך גבוה ללקוח!

המומחיות שלי היא בעלת ערך גבוה ללקוח | שלומית לפיד | אה! השראה מעשית

2. "אנשים מעדיפים לשלם כמה שפחות"
אני מודה, יש אמת מסויימת מאחורי המשפט הזה. רובנו אוהבים מבצעים שמאפשרים לנו לקנות את השמפו והקורנפלקס שלנו במחיר נמוך יותר. ואם אנחנו יודעים שבקרוב תתחיל עונת המבצעים, נמתין כמה ימים כדי לשלם פחות על החולצה.
אבל! בסיטואציות מסויימות המשפט הנ"ל בהחלט לא נכון.
נניח שיש לך בעיה רפואית מציקה, ויש רופא פרטי, שמתמחה בדיוק בבעיה שלך. האם תלכי אליו או לרופא רגיל של קופת חולים? אני מניחה, שרובנו נבחר לשלם יותר כדי לקבל טיפול טוב יותר.
או ציוד מקצועי לעסק שלך, כזה שמשמש אותך יום יום בעבודתך. מה את מעדיפה – את האופציה הזולה ביותר שאת יכולה למצוא? או ציוד יקר יותר, אך כזה שאת יודעת שהוא אמין ואיכותי? אני מנחשת ש…
ובואו ניקח עוד דוגמא, מתחום הפנאי, שום דבר מסכן חיים או פרנסה:
אני אוהבת לרוץ ואני אוהבת נעלי ריצה ובגדי ריצה. אני משקיעה לא מעט כסף במותגים המוכרים, שאני יודעת שהם איכותיים, למרות שיש אופציות זולות בהרבה. למה? כי בסיטואציות מסוימות, במוצרים מסוימים, אנחנו מעדיפים לשלם יותר תמורת איכות.
וזאת בדיוק האמונה שאני מציעה לך לאמץ מהיום.

אנשים מוכנים לשלם יותר תמורת איכות | שלומית לפיד | אה! השראה מעשית

3. "אם………………….. לקוחות לא יאהבו אותי"
אם אני אהיה יותר יקרה, הלקוחות לא יאהבו אותי.
אם אני אעלה את המחיר, הלקוחות לא יאהבו אותי.
אם אני אגיד ללקוחות שמה שהם מבקשים הוא בתוספת תשלום, הם לא יאהבו אותי.
וכו' וכו' וכו'.
שאלה: האם את אוהבת מישהו רק כי הוא לא עולה לך הרבה כסף?
ועוד שאלה: האם את באמת רוצה שלקוחות יאהבו אותך רק כי את זולה?
אשאיר אותך לענות לעצמך בעצמך…
אני מעדיפה שיאהבו אותי בזכות מי שאני. אני בטוחה שגם את.
מהיום, נאמר לעצמנו:
אוהבים אותי בזכות מי שאני!אוהבים אותי בזכות מי שאני | שלומית לפיד | אה! השראה מעשית

4. "חייבים להתאמץ ולעשות את המקסימום כדי להשיג כל לקוח"
סיריוסלי, אני לא מצליחה להבין את זה.
באמת חייבים להתאמץ ולעשות את המקסימום כדי להשיג כל לקוח?
להתאמץ כדי להשיג את הלקוח שרוצה לשלם לך כמה שפחות.
לעשות את המקסימום כדי להשיג את הלקוח שרוצה לשלם 90 יום אחרי שסיפקת את העבודה.
ובעיקר, חייבים, את חייבת, להשיג את הלקוח שיוציא לך את המיץ, יתקשר כמה פעמים על כל פיפס ותמצאי את עצמך משקיעה בו פי כמה זמן ואנרגיות. זמן ואנרגיות שיכולים היו להיות מושקעים בלקוחות אחרים, או בעסק שלך, או בעצמך. ממש לא חייבים. את לא חייבת!
אז מה עושים? משחררים לחופשי את החובה להשיג "כל לקוח" ומזמינים את הלקוחות שרוצים לעבוד איתך.
הנה משפט חדש לשינון:
הלקוחות המדויקים והמתאימים לי ביותר רוצים לעבוד איתי.

הלקוחות המדויקים והמתאימים לי ביותר רוצים לעבוד איתי | שלומית לפיד | אה! השראה מעשית

5. "חשוב שהלקוח ידע שלא מרוויחים עליו"
שוב, סליחה שיש לי הרבה שאלות היום, אבל – את במשימה פילנטרופית? מעוניינת להתנדב בעסק שלך?
אני מניחה שלא. אם היית מעוניינת להתנדב, כבר היית מוצאת את המקום המתאים לעשות זאת.
המטרה של עסק, כל עסק, היא לייצר רווח לבעל העסק (הי, זאת את!).
והלקוחות שלך? גם הם עובדים כדי להרוויח כסף, בעסק שלהם או בעסק של הבוס שלהם.
להרוויח כסף זה לא מעשה מגונה. והעובדה שאת נהנית מעבודתך ומועצמת מעצם העשייה במקצועך, היא רווח נוסף, לא במקום.
אם את קוראת את הטקסט הזה, אני מרשה לעצמי להניח שאת אפילו רוצה להרוויח יותר.
כדאי להתחיל בלאשר לעצמך שמותר להרוויח כסף. אפילו רצוי וכדאי.
הנה אמונה ששווה להטמיע:
מגיע לי להרוויח כראוי תמורת עבודתי.

מגיע לי להרוויח כראוי תמורת עבודתי | שלומית לפיד | אה! השראה מעשית

* * * * *
ובכן, עם יד על הלב, בכמה מהאמונות האלה החזקת לפני הקריאה?
ובכמה מהן את עדיין מאמינה, אחרי הקריאה?
שתפי אותי בתגובות.

אם יש לך עוד אמונות מחבלות בנושא כסף (ברור שיש לך, לכולנו יש) –
אם את רוצה ללמוד איך לנקות אותן ולהטמיע אמונות חדשות ומעצימות –
סדנת Money Issues הבאה ממש קרובה.

תגובות

2 תגובות

  1. היי שלומית

    הפוסט הזה פתוח על המסך שלי כבר שבועיים
    קראתי אותו שוב ושוב
    ואני רק מקווה שאצליח להפנים ולבצע ולו חלק מהתשובות הניצחות שלך
    ל'אמתות' הבלתי מועילות שמנית

    תודה על שיעור חשוב
    מקווה שאעמוד במבחן המציאות

  2. וואו חן, ריגשת אותי!
    קוראות כמוך הן מוטיבציה מעולה להמשיך לכתוב.

    חזרתיות היא דרך מצויינת להטמיע מסרים ואמונות.
    קוראים שוב ושוב ושוב עד שזה הופך חלק טבעי מהחשיבה שלנו, מהמציאות שלנו.
    אין לי ספק שכל אחת מהאמונות הללו מועילה ומצמיחה,
    בפני עצמה וכולן ביחד אפילו יותר!

    אשמח אם תעדכני אותי בהתקדמות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד יכול לעניין

שלא תאמרי "לא ידעתי"

לקבלת עדכונים, את יודעת מה עושים!

תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן