מקום טוב להתחיל: לדעת מה אני רוצה

שיתוף

מה את רוצה?

אם הייתי שואלת אותך מה את רוצה ולא מצליחה להשיג לעצמך, האם היית יודעת לענות?
את בטח חושבת שכן. כאילו, מה הבעיה, ברור שאני יודעת מה אני רוצה.
אני חושבת שלא. שאת כנראה לא ממש יודעת, לא ב"שלוף", זה מה שהניסיון לימד אותי.
שאנחנו חושבות שאנחנו יודעות מה אנחנו רוצות, אבל אנחנו יודעות מה אנחנו לא רוצות. מה לא עובד לנו. למה אין לנו כוח יותר. ממה נמאס לנו. מה אנחנו רוצות להפסיק, או שייפסק מעצמו…

אז, מה את רוצה?

זו השאלה הראשונה שאני שואלת בתחילת כל תהליך איתי.
אני מנסחת את השאלה קצת אחרת, ויש לי כמה גרסאות ששואלות פחות או יותר את אותו הדבר במילים שונות, אבל המהות היא זאת: מה את כן רוצה?
כשמה שאת לא רוצה לא יהיה עוד, כשהבעיה תעלם, מה אז יהיה לך? מה כן?
ואני לא מתכוונת למשהו קטן כזה, שעם קצת התכווננות את יכולה להשיג די בקלות.
אני מתכוונת למה שאת באמת רוצה, שיגרום לעסק שלך, ליחסים שלך, לחיים שלך, להרגיש כמו משהו שאת כן רוצה.
לפעמים לוקח קצת זמן עד שהיא מגלה (לי ובעיקר לעצמה) את התשובה.

יש הבדל ענק בין לדעת מה את לא רוצה ללדעת מה כן.
לדעת מה את לא רוצה, בייסיקלי, זה להתלונן. לקטר. אין לי שום דבר נגד תלונות במידה סבירה (אל תשאלו אותי מה זה מידה סבירה. תלוי בכמות הסבלנות שחולקה לי באותו יום). אני מקטרת נהדר, כפי שיודע כל מי שחי איתי או חבר שלי (או עוקב אחרי בפייסבוק, שם אני מקטרת בחינניות רבה).
לעומת, לדעת מה את כן רוצה, משמעו להגדיר מטרה, או מטרות. משהו שאת רוצה שיהיה לך.
וכן, זה קצת מחייב, ההגדרה הזאת. לכן צריך להגדיר בדיוק.
ואל תדאגי, אני מסבירה את העניין הזה של הדיוק בפסקה הבאה.

איך תדע/י שהשגת את זה?

זו השאלה השניה שאני שואלת. מייד אחרי שאני מקבלת תשובה לשאלה הראשונה.
כשתשיגי את המטרה, מה תראי, מה תשמעי, מה תרגישי.
למה אני שואלת?
כי בלי לתת בה סימנים, אנו עלולות לקבל תוצאה שעונה על המטרה, אבל לא תספק את ההרגשה שקיווינו להרגיש.

כשאת רוצה משהו לנשנש עם הקפה, את רוצה לראות על הצלחת עוגיה או סנדביץ'?
כשאת רוצה שקט, את רוצה לשמוע ציוץ ציפורים ולנשום אוויר הרים? או אולי את מעדיפה לשמוע את גלי הים ולהרגיש את החול החם בין כפות הרגליים? ואולי בכלל את רוצה לשמוע את הטלוויזיה ולהרגיש את הפוך עוטף אותך בנעימות?
כשאת רוצה עוד 5000 ₪ הכנסות בחודש בעסק, את רוצה עוד 10 לקוחות ב 500 ₪? או עוד 2 לקוחות גדולים? או מוצר חדש? או אולי בכלל להעלות מחירים?

בקיצור, יש כמה דרכים להגיע לתוצאה, וכל מיני תוצאות שעונות על אותה מטרה, אבל רק אחת היא בדיוק, אבל בדיוק מה שאת רוצה.

הכל מתחיל ברשות

ברגע שאנחנו מעניקות לעצמנו את הרשות לרצות משהו,
אנחנו באופן לא מודע מעניקות לעצמנו את הרשות לדעת מה אנחנו רוצות.
וזה הדבר הכי חשוב שאנחנו יכולות לתת לעצמנו.
לפעמים זה כמעט כל מה שצריך.
כוונה. כיוון.

* * * * *

תחשבי על זה כמו על לבקש מתנה ליומולדת.

את יכולה לבקש כך: "אל תקנה לי בגדים, אל תקנה לי ציוד לבית, אל תקנה לי ספרים, אל תקנה לי פרחים ואל תביא לי עוגת שוקולד."  להסתובב בבית יחפה ולקטר שאין לך מה לנעול.

או כך: "נעליים שחורות שטוחות. ואיזה משהו טעים מהקונדיטוריה של נונו".

ואפשר גם כך: לבקש מחברתך הטובה (תודה שחר, אוהבת אותך) לעדכן את בעלך לקראת יום הולדתך שמאוד התלהבת מהנעליים של דניאלה להבי, אלה שהעלית תמונה שלהם לפייסבוק, ויש חנות בקניון רננים. ולהזמין בעצמך את עוגת הגבינה שאת אוהבת.

ועכשיו תגידו לי אתן:
באיזו מהאפשרויות יש סיכוי גבוה יותר שתקבלי בדיוק את מה שאת רוצה???
I rest my case.כך עושים זאת | שלומית לפיד | אה! השראה מעשיתפינת הגאונה
1. מה את רוצה?
2. איך תדעי שהשגת את זה? אל תוותרי לעצמך עד שהתשובה מרגשת אותך באמת.

ועכשיו כשאת יודעת, מה את הולכת לעשות בעניין?

 

תגובות

4 תגובות

  1. שלומית את פשוט כותבת מעולה! קליל ובאותה נשימה מאוד מקצועי. מאוד נהניתי לקרוא עכשיו הולכת ליישם

  2. עוד פוסט מדויק. ומה שהכי מדויק (מבלבד הפוסטים), זה השם של הבלוג שלך. בול אה! בול השראה, ובול מעשית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד יכול לעניין

שלא תאמרי "לא ידעתי"

לקבלת עדכונים, את יודעת מה עושים!

תודה שנרשמת, שימחת אותי. ניפגש אצלך באינבוקס.
דילוג לתוכן