ותודה לי, שהבאתי אותי עד הלום | 2016

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

תודה לי | שלומית לפיד | אה! השראה מעשית

בחודש האחרון העברתי 5 הרצאות. נתון די מדהים בשבילי.
לפני שנתיים עדיין התמודדתי עם פחד קהל מהסוג הקשה.
לפני שנה בלבד יצאתי עם סדנה ראשונה שהיא 100% שלי.
בתכנית העבודה ל 2016 שהכנתי בנובמבר 2015, כשהסדנה עוד לא היתה אפילו בגדר רעיון, כתוב שבמהלך השנה אקיים 10 סדנאות, בערך אחת לחודש.
בפועל התקיימו יותר מכפול. מתישהו שכחתי לספור…

סדנת Money Issues | שלומית לפיד | אה! השראה מעשית

אני מסתכלת על הנתונים האלה בפליאה.
לעמוד מול קהל עדיין אינו דבר טבעי עבורי.
אבל ההתגברות על הרצון לברוח מהאתגר, היציאה מאזור הנוחות והמתיחה של היכולות מהוות חלק משמעותי בהוקרות שלי לעצמי.
אני מניחה (אין לי דרך לבדוק את התאוריה), שאם עמידה מול קהל היתה אזור הנוחות שלי, הייתי כנראה עושה הרבה יותר ומוקדם יותר. אבל הייתי מפסידה את תחושת הסיפוק, שבלכבוש פסגה "בלתי אפשרית".

אני רוצה לשתף אתכן בשלוש תובנות/ הנחות יסוד אשר הנחו אותי בדרך, ובתרגום שלהן לפעולות:
1. אני הנכס החשוב ביותר שיש ברשותי
2. ייעוץ ושירות איכותי שווה כסף טוב
3. שיווק חייב להיות נעים

נתחיל מהסוף.

שיווק חייב להיות נעים

כידוע (ומי שלא ידע: טדאם!), אני אשת שיווק. יש לי למעלה מ- 20 שנות ניסיון בעבודת השיווק – כשכירה בארגונים גדולים, כיועצת לעסקים קטנים, כמרצה לשיווק וכמאמנת שיווקית.
מתוך הניסיון הזה אני אומרת לכם חד משמעית: הכי קשה לשווק את עצמנו.
תנו לי עכשיו לשווק מישהי אחרת, שעושה בדיוק את מה שאני עושה, ואני אעשה הרבה יותר, בהרבה פחות מאמץ.
אני יודעת אילו פעולות צריך לעשות בעסק (כלשהו), שיביאו אנשים להתעניין בשירותים ובמוצרים של העסק. זה טבע שני. יוצא לי מהשרוול. אבל בעסק שלי? איך לגרום לאנשים לרצות להכיר אותי, ולרכוש את מה שאני מציעה? סיפור אחר. לא קל.
לכן אני עושה אך ורק שיווק שנעים לי. שיווק עצמי הוא מספיק קשה גם בלי שאצטרך לעשות פעולות שלא נעימות לי.
אני גם מאמינה שכשאני עושה שיווק שנעים לי, אז גם ללקוחות הפוטנציאליים שלי נעים יותר, מה שהופך את השיווק לאפקטיבי יותר.
זה גם מה שאני מלמדת את הסטודנטים שלי (בקורס אימון משולב, סמינר הקיבוצים), ובזה אני מאמנת את הלקוחות שלי.
מהו השיווק שנעים לי?
ברמת הפלטפורמות:

  • הבלוג (אהובי…), שבו אני כותבת פוסטים מושקעים, כשיש לי מה להגיד, אותם אני מפרסמת כשאני שלמה איתם, גם אם אינם מושלמים.
  • בפייסבוק, בדף העסקי שלי, כשיש לי מה להגיד.
  • בנטוורקינג במסגרת ארגון נטוורקינג ("אנשים עושים עסקים"), פעילות, שחוץ מהחשיפה העסקית גם מעניקה לי מסגרת ושומרת עלי מ"בדידותם של בעלי העסקים הקטנים".

ובערכים שמנחים אותי:

  • אותנטיות – נעים לי כשאני אותנטית, מי שאני, כמו שאני. בסה"כ אני חושבת שאני סבבה – חכמה, מצחיקה, נחמדה… אבל גם כשאני פחות מרוצה מעצמי, להיות מישהי אחרת זאת עבודה שלא נעימה לי.
  • תרומה – אם כבר אנשים מקדישים לי את תשומת ליבם וזמנם, שיצא גם להם מזה משהו. לפעמים זה ידע, לפעמים תובנה ולפעמים רק חיוך על השפתיים. גם טוב.
  • השראה – הדבר החמקמק הזה, שמתניע תהליך תודעתי ורגשי, שבסופו נוצר משהו חדש.
    ה"אני מאמין" שלי בנושא מאוד ברור לי:
    העולם מלא "me too" – חיקויי במבה, "כמו" טוני רובינס (אם זה אפשרי בכלל), תכנים משוכפלים עם משפטים ערוכים כדי להימלט מהאלגוריתם של גוגל.
    אני לא מסוגלת. בעיני זאת העתקה, לא השראה. בהיעדר קרדיט, זו פעולה פוגענית. כמו כן, בעולם שיש בו כל כך הרבה מידע, עוד מאותו הדבר זה סוג של זיהום תודעתי סביבתי… אז מידי פעם אני מעניקה השראה ומידי פעם, כשאני מוצאת משהו בעל ערך, ואין לי את הערך המוסף שלי, אני משתפת, חולקת את מקורות ההשראה שלי באהבה ובנדיבות.

שיווק אותנטי | שלומית לפיד | אה! השראה מעשית

ייעוץ איכותי ושירות איכותי שווים כסף טוב

אחד השינויים המשמעותיים שחלו בעסק שלי בשנתיים האחרונות, הוא שהפסקתי לנסות לדעת ולעשות הכל.
מעבר לשינוי האופרטיבי, זה גם שינוי תפישתי לא קטן.
אם עד אז הייתי שואלת את עצמי: איך אני יכולה לעשות את זה וכמה זמן זה ייקח לי.
עכשיו אני שואלת: מי יכול לעשות את זה עבורי וכמה זה יעלה לי.
עוד שינוי הוא שהפסקתי לרכוש ידע עסקי מקורסים וסדנאות והתחלתי לקנות ייעוץ ממוקד.
במקום לבזבז יום שלם על סדנה שחידשה לי מעט מאוד, אם בכלל, השקעתי יותר כסף בפחות זמן וקיבלתי ידע רלוונטי לצרכי.
אני זוכרת את הפעם הראשונה שהרשיתי לעצמי לשלם לבעל מקצוע כמעט כפול ממה שאני גובה לשעה. זה דרש ממני אנרגיה. אבל אתן יודעות מה גיליתי? שהשעה הזאת היתה שווה לי יותר מהידע שקיבלתי בה (ובהחלט קיבלתי את הידע שנזקקתי לו ושילמתי עבורו).
מה למדתי?

  1. יש אנשים שגובים מעל הממוצע ויש להם פרנסה. כלומר מחיר נגיש לכל כיס אינו כורח המציאות כדי להיות בעלת זכות קיום עסקית.
  2. כאשר שילמתי סכום גבוה עבור ייעוץ, הייתי הרבה יותר מחויבת להפיק את מלוא הערך מהשעה הזאת. הייתי מאוד קשובה וממוקדת במהלך הפגישה.
  3. ההערכה שלי ליועץ היתה גבוהה יותר וגם ההערכה שלי לעצמי עלתה, כי אני משקיעה בעסק שלי ובבעלי המקצוע הטובים ביותר.

אני לא יודעת לומר אם כל בעלי המקצוע היקרים הם בהכרח איכותיים יותר, אבל אני כן יודעת שייעוץ איכותי, כמו גם שירות איכותי, מקצר לוחות זמנים, חוסך טעויות ועגמת נפש ושולח מסר של הערכה עצמית לתת המודע.

אני הנכס החשוב ביותר שיש ברשותי

שתי התובנות הקודמות לא צמחו בריק. גדלתי לתוכן.
למזלי, אני בעסקי ההתפתחות האישית. צמיחה אישית היא גם הוצאה מוכרת וגם תוספת לארגז הכלים שלי. אז הייתי מאוד נדיבה אלי בידע שפרגנתי לעצמי.
ושמתי לב, שיש סדנאות שאני לומדת ומוסיפה ידע לטובת העסק,
ויש סדנאות שאני לומדת, משתתפת, ומיישמת על עצמי. וזה הבדל עצום.
להשקיע בעצמי זה לא רק להרבות ידע ולשדרג את עצמי כמטפלת, אלא גם, ובעיקר, לשכלל את עצמי כאדם.
בפועל, השכלול האישי שלי תורם לי הרבה יותר, גם כאשת מקצוע וכבעלת עסק.
אני רוצה לחלוק אתכם ידע שרכשתי לראשונה לפני שנתיים ומאז העמקתי בו, השקעתי בהבנה שלו ואני מתרגלת אותו רבות:
התוצאות שנקבל הן תמיד בטווח האפשרויות הנמצא בתודעה שלנו.
גם כשהתוצאה מפתיעה, ואפילו מדהימה, זו לא הפעם הראשונה שאנחנו פוגשים אותה.
במציאות – כנראה שכן. אבל לפני כן, היא היתה שם בדמיון, בפנטזיות הפרועות שלנו.
לכן, המטרה של התפתחות אישית היא בעיקר להשיל את המגבלות שאנו שמים על התודעה. את מה שאנו מסוגלת לדמיין כאפשרי עבורנו.
זה מה שאני מיישמת על עצמי וזה מה שחשוב לי להעביר הלאה, ללקוחות ולתלמידים שלי.

התפתחות אישית | שלומית לפיד | אה! השראה מעשית

ולסיום – תרגול:
קחו דף וכתבו עליו את התוצאות הכי פרועות שהייתן רוצות להשיג.
לא את מה שאתן מדמיינות שאתן יכולות להשיג אלא את התוצאות שאתן מפנטזות עליהן.
כמו מי הייתן רוצות להיות? תחשבו בענק (למשל: נלסון מנדלה, מריל סטריפ, טוני רובינס, אליזבט גילברט). שימו עצמכן בנעליה (או נעליו) ודמיינו איך החיים שלכן היו נראים אם הייתן היא (או הוא). עם המשפחה, בזוגיות, בעסק, בחשבון הבנק… בכל תחום בחיים שמשמעותי עבורכן.
ועכשיו תגדילו את זה עוד.

אני מאחלת לעצמי ששנת 2017 תהיה טובה אלי לפחות כמו קודמתה. אני מדמיינת הרבה יותר…
ואני מאחלת לכן מה שאני מאחלת לעצמי.
בהצלחה!

תגובות

9 תגובות

  1. תודה שלומית! כמו תמיד נהניתי מפוסט מ ל א תובנות קטנות וגדולות על החיים, על עסקים ועל שיווק. בכל משפט – מיד חשבתי על עצמי, איך אני פועלת, מה אני מרגישה לגבי נושא כזה וכזה. הפוסטים שלך ממש עושים חשק להכיר אותך אישית! מרגישים ששיווק דרך בלוג מהנה אותך באמת 🙂

    1. נעמה תודה רבה, התגובה שלך מאוד מרגשת.
      זאת בדיוק התגובה שאני מקווה לקבל כשאני כותבת פוסט –
      לעורר את הקוראת למחשבה ובחינה עצמית ולהתניע שינויים.
      ועכשיו, אחרי שקראת את הפוסט הזה, את גם מבינה מה המשמעות עבורי של משפט כמו "עושה חשק להכיר אותך אישית…"
      למרות שכקוראת ותיקה של הבלוג כבר יש לי הרגשה שאת מכירה אותי 🙂

    1. תודה רבה שגית 🙂
      זה משהו שאומרים לי הרבה, בעיקר כאלה שקודם קראו אותי ואז פגשו אותי,
      שהן מרגישות שהן כבר מכירות אותי.
      אני חושבת, שזה בגלל שאני כותבת כמו שאני מדברת.
      הבלוג הוא לגמרי אני.
      כשתפגשי אותי, סוף סוף, תרגישי כמו מכרה ותיקה 🙂

  2. פשוט פוסט שמעורר מחשבה החל מהמילה הראשונה שלו ועד סופו. כתוב קולח, בגובה העיניים, עשיר בטיפים ותובנות יישומיות, נהניתי לקרוא (כמו את שאר הפוסטים שלך).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד יכול לעניין

שלא תאמרי "לא ידעתי"

לקבלת עדכונים, את יודעת מה עושים!

תודה על הרשמתך
דילוג לתוכן